Jdi na obsah Jdi na menu
 


PITNÝ REŽIM

15. 3. 2009

 

 

Pitný režim

Příjem tekutin je individuální, min. 2 l vody v průběhu dne. V souvislosti se zátěží se doporučuje konzumovat sportovní nápoje hypotonického charakteru (nízká koncentrace, větší podíl vody). Doporučuje se omezení konzumace alkoholu s preferencí nízkoalkoholových nápojů (víno, pivo) max. 200 ml denně, v dostatečném odstupu od tréninku a zápasu.

 

Děti a mládež špatně tolerují extrémní teploty, není dostatečně vyvinut pocit žízně a produkují méně potu, tudíž je třeba zajistit dostatečný příjem tekutin nejen během dne, ale i během tréninku či zápasu.

 

Doporučuje se:

před pohybovou aktivitou: cca 300 ml nápoje (ovocný čaj, voda, ředěný džus) 1 – 2 hod. před pohybovou aktivitou

v průběhu aktivity: 150 – 200 ml (ovocný čaj, voda, ředěný džus, sportovní nápoj) každých 20 min

po skončení: 400 – 500 ml (ovocný čaj, voda, ředěný džus, sportovní nápoj).

Potom následuje běžný pitný režim. Voda může být doplněna i konzumací ovoce a zeleniny.

Pozor na sycené tekutiny - nekonzumovat v době pohybové zátěže .

 

Suplementy vitamínů, minerálů a bílkovin nejsou u mladých sportovců s odpovídajícím energetickým příjmem doporučovány, pokud to krátkodobě nevyžaduje jejich zdravotní stav.